Łatwiej na obwodnicy Kielc! Pierwszy dwujezdniowy odcinek i nowe łącznice węzła będą udostępnione kierowcom
Łatwiejsze podróżowanie po obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 i po budowanym węźle w Kielce Zachód (węzeł w Kostomłotach). Od jutra (sobota 18 maja 2013) wykonawca planuje proces wprowadzania tymczasowej organizacji ruchu. W oparciu o tę organizację pojedziemy po raz pierwszy dwujezdniowym odcinkiem nowej obwodnicy od węzła w Wiśniówce do węzła w Kostomłotach. Dla ruchu tymczasowego udostępnione zostaną także dwie nowe łącznice węzła.

Wdrażanie organizacji nowej tymczasowej ruchu rozpocznie się od 18 maja. W sobotę planowane jest skierowanie objazdu do ulicy Przęsłowej w Kielcach na nowy wiadukt nad drogą nr 74 (wiadukt miedzy dwoma rondami nad ulicą Łódzką). Wiadukt został udostępniony dla ruchu tymczasowego w tym tygodniu ze względu na konieczność kontynuowania prac przy wjeździe na ulicę Smolaka. Również 18 maja planowane jest udostępnienie zjazdu z ulicy Łódzkiej (z kierunku od Łodzi) do nowego ronda przy Targach Kielce, a także wyjazdu z tego ronda na ulicę Łódzką (w kierunku Kielc i Lublina). Z ronda od strony ulicy Smolaka można będzie włączyć się do ulicy Łódzkiej w stronę Piotrkowa Trybunalskiego i Łodzi. Z ulicy Łódzkiej z kierunku od Kielc, Lublina i Rzeszowa można będzie dojechać do Targów Kielce tak jak dotychczas ulicą Transportowców, a do ulic Smolaka i Przęsłowej dalej przez nowe rondo, wiadukt na Łódzką i kolejne rondo. Przypominamy że na ulicy Łódzkiej (droga nr 74) w obrębie węzła Kielce Zachód nadal obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. W niedzielę 19 maja 2013 planowane jest rozpoczęcie wdrażania nowej tymczasowej organizacji ruchu na obwodnicy Kielc w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7. Pojedziemy po raz pierwszy dwujezdniowym odcinkiem obwodnicy od węzła Kielce Północ (Wiśniówka) do węzła Kielce Zachód (Kostomłoty). Co prawda jeszcze nie ekspresowo, bo ze względu na trwające roboty i wyjazdy z budowy na tym odcinku wprowadzone zostaną ograniczenia prędkości do 60,70 i 80 km/h. Będzie jednak dużo łatwiej, bo ruch, który do tej pory odbywał się jedną jezdnią w obie strony, rozłożony zostanie na dwie jezdnie na odcinku około 7 km. Dla upłynnienia ruchu mają zostać udostępnione tymczasowo nowe łącznice węzła Kielce Zachód, a mianowicie Warszawa – Łódź (Piotrków Trybunalski ), a także Warszawa - Kielce. Pozostałe zasady tymczasowej organizacji ruchu na węźle w Kostomłotach nie ulgną zmianie. Ze względu na nowa organizację ruchu apelujemy o szczególną ostrożność i zwracanie uwagi na nowe oznakowanie. Informacje o inwestycji Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Kielc 7 to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków z Unii Europejskiej. Budowa ekspresowej obwodnicy rozpoczęła się w 2010 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest w 2013 roku. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu podróżowania na trasie Warszawa – Kraków. Obwodnica Kielc to także jeden z najistotniejszych odcinków drogi ekspresowej S7 Gdańsk – Warszawa – Kraków - Chyżne łączącej północne obszary Polski z południową granica państwa. Dwujezdniowa ekspresowa obwodnica uwolni stolicę województwa świętokrzyskiego od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa trasa ekspresowa będzie doskonale skomunikowana z drogą krajową 74 oraz z drogami innych kategorii poprzez przebudowane węzły drogowe. Komunikację lokalną zapewnią nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem obiektów inżynierskich typu wiadukty czy kładki dla pieszych. Dwujezdniowa obwodnica Kielc wydłuży fragment ekspresowej drogi S7 na terenie województwa świętokrzyskiego do blisko 50 kilometrów. Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku już w latach 80. ubiegłego wieku. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km oraz pełne parametry trasy ekspresowej. Przebudowane zostaną węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni będzie pierwszym i największym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i przyszłej S74, zapewni nie tylko skomunikowanie drogi ekspresowej S7 z miastem, ale i z ośrodkiem targowym. W ramach inwestycji powstanie ponad trzydzieści dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych. Wybudowane zostaną 2 profesjonalne Miejsca Obsługi Podróżnych. Powstaną nowoczesne urządzenia związane z ochroną środowiska m.in. 3 przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, ekrany akustyczne, a także urządzenia zapewniające odwodnienie m.in. zbiorniki retencyjno-odparowujące. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu: 837 mln złotych. Maksymalna kwota dofinansowania z Unii Europejskiej: 629 mln złotych