Południowa Obwodnica Białegostoku – w trosce o środowisko.

Uzupełnienie raportu oceny oddziaływania na środowisko, a następnie postępowanie z udziałem społeczeństwa – to najbliższe etapy prac nad wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka S 19 od węzła Choroszcz do Bielska Podlaskiego.



Wniosek o wydanie DŚU został złożony w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na początku września 2012 roku. Planowany termin uzyskania tej decyzji, to przełom II i III kwartału tego roku. Przygotowywana inwestycja obejmuje 49 km odcinek drogi ekspresowej S 19 od połączenia z S8 (węzeł Choroszcz) do włączenia w drogę krajową dk 19 przed planowanym węzłem Proniewicze w rejonie Bielska Podlaskiego. W ramach tego zadania planowana jest także budowa dwujezdniowej drogi krajowej nr 65 w ciągu południowej obwodnicy Białegostoku na długości 13,5 km.

 

Podstawowe dane:

Klasa techniczna: S

Prędkość projektowa: 100 km/h

Przekrój:2x2 (docelowo 2x3)

Pas rozdziału: 12 m (w tym opaski 2x0,5m i rezerwa pod trzecie pasy ruchu)

 

Inwestycja znajduje się w POIiŚ na liście rezerwowej, a w PBDK 2011-2015 w Załączniku 2

 

Harmonogram:

Planowany termin wykonania Koncepcji Programowej – koniec 2014;

Planowany termin wykonani Projektu Budowlanego – koniec 2016;

Planowany termin uzyskania zezwolenia na realizacje inwestycji drogowej – połowa 2017 roku