Wybrany wykonawca remontu mostu Grota-Roweckiego

W poniedziałek (18.03.2013r) został wybrany Wykonawca budowy drogi ekspresowej S8 Powązkowska-Modlińska wraz z remontem mostu Grota Roweckiego.



Najkorzystniejszą ofertę w ramach przetargu ograniczonego na weryfikację projektu oraz dostosowanie ponad 4 km trasy do parametrów drogi ekspresowej złożyło konsorcjum firm: 
Astaldi S.p.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. na kwotę ponad 544 mln zł.

Dokumenty z postępowania przetargowego zostaną dziś przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. W przypadku braku odwołań pozostałych stron postępowania oraz pozytywnego wyniku kontroli, umowa z Wykonawcą będzie mogła zostać podpisana już w kwietniu br.

Wykonawca na realizację zamówienia, będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe).

W zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Powązkowska”
– węzeł „Wisłostrada” o 2 jezdniach jednokierunkowych ( każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich,
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska” o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska”, - przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego – umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego), dostosowanie do obowiązujących obciążeń rozporządzenia MTiGM oraz dostosowanie do ruchu pieszego i rowerowego,
- przebudowa węzłów: o węzeł „Powązkowska”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Broniewskiego”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Marymoncka”: budowa i przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z budową obiektu inżynierskiego, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Wisłostrada”: przebudowa łącznic wraz z przebudową obiektów inżynierskich,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic oraz ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Modlińska”: przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z obiektami inżynierskimi,
- wzmocnienie/ przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem lub przebudową obiektów inżynierskich, przebudową sygnalizacji świetlnej,
- przebudowa dróg zbiorczo-rozprowadzających łączących węzły Trasy Armii Krajowej w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada - Modlińska w tym: o wzmocnienie/przebudowa nawierzchni dróg zbiorczo-rozprowadzających wraz z korektą przebiegu jezdni w rejonie połączeń z jezdniami głównymi drogi ekspresowej i skrzyżowań,
- budowa i przebudowa pozostałych dróg:
- budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych wraz z pochylniami,
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej tj. przebudowa urządzeń obcych,
- budowa ekranów akustycznych, - budowa, przebudowa i remont pozostałych obiektów inżynierskich,
- inne przebudowy i rozbiórki,
- wycinka istniejącej zieleni,
- zagospodarowanie terenu zielenią.