Otwarcie ofert na dokończenie autostrady A4 – najniższa 140 mln zł niższa od kosztorysu


15 lutego br. w rzeszowskim Oddziale GDDKiA zostały otwarte oferty na dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica Pustynia). W postępowaniu wpłynęły trzy oferty, w tym od dwóch konsorcjów firm.

 

Najniższą ofertę na realizację tego odcinka autostrady A4, na kwotę ponad 981 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest firma Heilit + Woerner Budowlana Sp. z o.o. a partnerem firma Budimex S.A. Oferta ta jest o ponad 140 mln zł niższa od kwoty wynikającej z kosztorysu inwestorskiego. Najwyższa oferta, na kwotę 1,27 mld zł brutto wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska Sp. z o.o. Kolejnym etapem będzie teraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.

 

Nowy Wykonawca, na realizację robót, będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy). Wykonawca  zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego – budowa Węzła Dębica Pustynia w  terminie 6 miesięcy od daty  rozpoczęcia robót.

 

Kontrakt obejmować będzie dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi dokończenie m.in:

- budowy odcinka dwujezdniowej autostrady o długości 34,753km,

- budowy dwóch węzłów: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia,

- budowy 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych,

- budowy 16 przepustów dla małych zwierząt, 16 przepustów dla małych zwierząt zespolone z rowami, 13 przepustów na rowach oraz 28 przepustów pod drogami dojazdowymi.

- budowy 64 dróg dojazdowych wzdłuż autostrady,

- budowy dwóch  miejsc obsługi podróżnych – MOP Jastrząbka i MOP Jawornik,

- budowy obwodu utrzymania autostrady OUA Straszącin