Minął niespełna miesiąc … przetarg na A1 ogłoszony!

Zaledwie trzy tygodnie po odstąpieniu od umowy z poprzednimi wykonawcami GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie prac na trzech odcinkach autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim: Czerniewice–Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km), których liderem była firma SRB Civil Engineering Limited oraz Brzezie–Kowal (29,5 km), którego liderem była spółka PBG SA.

Po rozwiązaniu umowy (6 września 2012) roku z winy wykonawców, Generalna Dyrekcja musiała jak najszybciej przystąpić do przygotowania postępowania przetargowego na dokończenie prac.

Udało się, dziś w oddziale GDDKiA w Bydgoszczy przetarg został ogłoszony. Prace na trzech odcinkach autostrady A1 od Torunia do Kowala ruszą na wiosnę 2013 roku zaraz po skończeniu okresu zimowego tak, by A1 od Gdańska do Łodzi była przejezdna do końca przyszłego roku!



GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG SA konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy, nie wywiązywali się z zapisów kontraktowych, nie realizowali budowy autostrady.

Teraz, w wyniku przetargu zostaną wyłonieni nowi wykonawcy, którzy przejmą kontynuacje realizacji robót budowlanych na przedmiotowym odcinku autostrady. Procedurę wyboru nowych wykonawców robót budowlanych GDDKiA rozpoczęła natychmiast, tak by zakończenie prac i oddanie do ruchu tego w sumie ponad sześćdziesięciokilometrowego odcinka autostrady było możliwe w 2013 r.

 

Wyłonieni w drodze przetargu wykonawcy będą mieli za zadanie dokończyć budowę autostrady na odcinku od Czerniewic do Brzezia oraz na odcinku od Brzezia do Kowala. Obecne zawansowanie zrealizowanych robót na odcinku autostrady Czerniewice – Brzezie wynosi ok. 60% natomiast na odcinku Brzezie – Kowal ok. 50%.

 

Nowi, wyłonieni w drodze przetargu wykonawcy zostaną zobowiązani do dokończenia rozpoczętych prac przez poprzedniego wykonawcę. Na odcinku Czerniewice - Brzezie pozostały do wykonania w szczególności asortymenty prac drogowych natomiast na odcinku Brzezie – Kowal pozostały do wykonania także ustroje nośnie na obiektach mostowych.

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

GDDKiA