S6 obwodnica Koszalina i Sianowa - sekcje 1 i 3


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – 13,2 km

- obecny etap – w użytkowaniu

- planowane lata realizacji – 2016-2019

- wartość projektu - 843,9 mln złotych

 

etap zrealizowany:

studium techniczno ekonomiczne: 10.2009

raport oddziaływania na środowisko: 01.2010

decyzja środowiskowa: 09.07.2010

ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011

przetarg ogłoszony: 28.08.2014

podpisanie umowy na budowę drogi: 03.03.2016

oddanie drogi do ruchu: 10.10.2019/08.11.2019/29.11.2019

 

etap w realizacji:

w użytkowaniu

 

 

strona internetowa projektu: http://www.s6-obwodnicakoszalina.pl

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Podpisanie umowy o dofinansowanie ze środków UE: 11.09.2017

GDDKiA

 

 

II. Opis inwestycji

 

1. Przebieg drogi

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.

Obwodnica Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” przebiegać będzie w całości po nowym śladzie i bez wykorzystania istniejącego układu drogowego. Obwodnica omija Koszalin i Sianów od północy. W ramach inwestycji powstanie również odcinek drogi S11 od istniejącej DK nr 6 (węzeł Koszalin Zachód) do obwodnicy Koszalina i Sianowa (węzeł Bielice). Włączenie w istniejącą DK nr 6 będzie zlokalizowane w rejonie miejscowości Karnieszewice.

 

2. Podstawowe parametry techniczne

klasa drogi – S,

prędkość projektowa – 100 km/h,

nośność – 115 kN/oś,

ograniczona dostępność (dostępność tylko poprzez węzłach),

ilość jezdni – 2,

szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,

pas dzielący – 12 m wraz z opaskami (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3 x 3,5 m).

 

3. Zakres inwestycji

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

W toku realizacji inwestycji w związku z wystąpieniem odmiennych od wcześniej stwierdzonych warunków gruntowych wystąpiła koniecznośc zmiany rozwiązań projektowych na sekcji 2 obwodnicy - odcinku od km 6,4 do km 14,3. W związku z powyższym ten fragment został wyłączony z pierwotnego kontraktu. Trwa aktualizacja dokumentacji projektowej. Roboty na tym odcinku zostaną dokończone przez nowego wykonawcę w przetargu. 

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi

 

W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I.

 

5. Obiekty inżynierskie

Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.

 

6. Węzły

„Koszalin Zachód”

„Bielice”

„Koszalin Północ”

„Koszalin Wschód”

„Sianów Wschód”

 

III. Ochrona środowiska

 

przejścia dla zwierząt

Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 09.07.2010r. wskazano na konieczność wybudowania przejść dla zwierząt.

 

ochrona przed zanieczyszczeniem wód

Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne.

 

ochrona przed nadmiernym hałasem

Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.

 

Plan orientacyjny przebiegu obwodnicy:

GDDKiA 

 

Podział inwestycji na sekcje:

GDDKiA

 

Powiązane informacje:

Decyzja środowiskowa dla drogi S6 ostateczna (17.03.2011)

Przetargi ogłoszone - powstaną obwodnice Koszalina i Sianowa, Wałcza oraz Szczecinka. (28.08.2014)

Otwarto oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa (07.12.2015)

Umowa na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa podpisana – rusza budowa drogi S6 (03.03.2016)

Ślady przeszłości na obwodnicy Koszalina i Sianowa (17.06.2016)

Obwodnica Koszalina i Sianowa – budowa coraz bardziej widoczna (15.07.2016)