Nawierzchnie AOW i S8 połączone!

Na budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S8 (Wrocław - Syców) ma miejsce historyczny moment. W obrębie węzła Psie Pole (koniec AOW – początek S8) łączone są warstwy ścieralne nawierzchni dwóch dróg. Przypomnijmy, że kierowcy od blisko roku korzystają z AOW, natomiast do końca tego roku uruchomiony zostanie dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S8. Obecnie trwa łączenie obu nawierzchni tych nowoczesnych i kluczowych dla Dolnego Śląska tras.



Zespoły bitumiczne układają nawierzchnię ścieralną SMA na dwóch jezdniach w obrębie połączenia AOW i S8 na węźle Psie Pole. Dzisiaj, tj. 12 lipca prace prowadzone są na jezdni w kierunku Oleśnicy, jutro prace bitumiczne realizowane będą na jezdni w kierunku Wrocławia.

 

Dolnośląski odcinek ekspresowej S8 liczy ponad 50 km i podzielony jest na dwa etapy.

 

Etap I (Wrocław - Oleśnica), realizowany przez firmę Mota Engil liczy ponad 22 km i ma ułożone 70% nawierzchni ścieralnej SMA na całej długości odcinka. Wszystkie obiekty inżynierskie zostały już wybudowane, trwają na nich prace wykończeniowe, takie jak np. malowanie barier, zabezpieczanie antykorozyjne. Ponadto trwają prace przy drogach dojazdowych, serwisowych. Realizowane są również prace przy montażu ekranów akustycznych, trwa przygotowanie do zagospodarowania w tzw. małą architekturę MOP-ów, czyli Miejsc Obsługi Podróżnych, których na całej dolnośląskiej trasie będzie 6. Trwa także zagospodarowanie poboczy, nasadzenia zieleni.

 

Etap II (Oleśnica - Syców), realizowany przez firmę Skanska liczy ok. 25 km i biegnie aż do granicy województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego za Sycowem. Na tym odcinku wykonano już testowe odcinki nawierzchni docelowej SMA, które pomyślnie przeszły próby. Warstwa wiążąca nawierzchni ułożona jest w 60%. Wszystkie wiadukty i mosty zostały zabetonowane, trwają prace przy izolacjach obiektów inżynierskich. Trwa wykonywanie podstaw pod ekrany akustyczne. Wykonywane są nasadzenia zieleni. Na wysokości obwodnicy Sycowa prowadzone są prace nawierzchniowe, sfrezowana jest istniejąca jezdnia, a w ramach tymczasowej organizacji ruch przebiega po odcinku budowanej drogi.

 

 

W ramach  budowy  S8 na trasie z Wrocławia do Sycowa powstanie:

- 8 węzłów drogowych –

- 41 mostów i  wiaduktów

- 6 Miejsc Obsługi Podróżnych

- ponad 10 km ekranów akustycznych

- 26 przepustów dla małych  zwierząt i 8 przejść dla dużych  zwierząt

 

 

S8 powstaje dzięki środkom z Unii Europejskiej!

S8 to kolejna inwestycja, którą Unia Europejska chce sfinansować dla GDDKiA we Wrocławiu. Dofinansowanie ze środków UE otrzymała wcześniej także budowa obwodnicy Oleśnicy oraz autostrady A4 Zgorzelec-Krzyżowa (82%). Całkowita wartość projektu wynosi 1 183 mln zł. Dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ok. 980 mln zł zostanie pokrytych ze środków unijnych.

 

 

Zgodnie z kontraktami etap I budowanej S8 uruchomiony zostanie pod koniec września 2012, a etap II pod koniec listopada 2012.