S8 Złoczew - Węzeł "Sieradz Południe"


Oddział - Łódź

Długość - 19,6 km

Obecny etap - w użytkowaniu

Lata realizacji - 2012 - 2014

Wartość projektu (łączna) - 815,3 mln PLN, w tym roboty budowlane 683,1 mln PLN (brutto).

 

08.01.2010 - Uzyskanie Decyzji Środowiskowej

15.11.2010 - Złożenie wniosku na ZRID

15.09.2011 - Wydanie decyzji ZRID

05.01.2012 - Podpisanie umowy z wykonawcą: konsorcjum firm:

 - Strabag Sp. z o.o. - LIDER

 - Heilit+Woernr Budowlana Sp. z o.o - Partner

 

Opis inwestycji

 

Kolejny, czwarty odcinek realizacyjny drogi ekspresowej S-8 w łódzkiem między Złoczewem a Węzłem Sieradz - Południe ma 19,6 km długości (od km 120+961 do km 140+552) i w całości biegnie przez powiat sieradzki. Jak w przypadku pozostałych odcinków nawierzchnia jest betonowa. Trasa ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy. (Istnieje możliwość dobudowania trzeciego – zewnętrznego- pasa w przyszłości). Każda jezdnia ostała wyposażona w pas awaryjny o szerokości 2,5 metra. Po nowej drodze mogą jeździć najcięższe dopuszczone do ruchu pojazdy, co oznacza, że nawierzchnia wytrzymuje nacisk 11,5 tony na oś pojazdu. Na drogę można wyjechać, lub z niej zjechać WYŁĄCZNIE za pośrednictwem węzłów, co oznacza, że nie ma na niej tradycyjnych skrzyżowań jednopoziomowych, co podyktowane jest względami bezpieczeństwa. Trasa na całej długości została także ogrodzona. Na nowej drodze można jeździć z maksymalną szybkością 120 km/h. Decyzję Środowiskową (wybór ostatecznego wariantu) uzyskano 08.01.2010 roku

 

 

Podstawowe parametry techniczne

 

Klasa drogi - S

Liczba pasów 2 (docelowo 3) dla każdego kierunku jazdy.

Szerokość pasa ruchu - 3,5 m.

Nawierzchnia betonowa.

 

Obiekty inżynierskie

 

Na odcinku 4  zbudowano: 2 mosty, 9 wiaduktów, 1 kładkę dla pieszych, a także 45 przepustów. 

 

Węzły

 

W ramach budowy odcinka 4 powstał węzeł drogowy: Sieradz Południe (S8/DK12).

 

Ochrona środowiska

 

Za ochronę środowiska odpowiadają liczne przejścia i przepusty dla zwierząt,w tym cztery duże przejścia; trzy dolne i jedno górne.  Przed hałasem chronią ekrany dźwiękochłonne.

 

MOP-y

 

Na opisywanym odcinku została wybudowana para MOP-ów. Dąbrowa Wielka Wschód i Dąbrowa Wielka Zachód.

 

Odcinek został oddany do ruchu 29 października 2014 roku. Projekt był wpółfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.