Wylot Wschodni S74
Wykonawca Wylotu Wschodniego drogi ekspresowej S74 z Kielc w kierunku Cedzyny zgłosił w wymaganym kontraktem terminie zakończenie robót budowlanych.

Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przystąpił do działań niezbędnych do przygotowania wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o dopuszczenie nowej drogi do użytkowania. Złożenie wniosku planowane jest w pierwszej dekadzie grudnia. W międzyczasie na terenie wokół inwestycji prowadzone będą prace porządkowe, roboty uzupełniające, które okazały się konieczne w trakcie inwestycji oraz te, których nie można było wykonać ze względu na tymczasową organizację ruchu w czasie trwania budowy. Po uzyskaniu zgody na użytkowanie wydanej przez WINB nowa droga zostanie niezwłocznie oddana do ruchu. Informacja o inwestycji: Nowy wylot drogi ekspresowej S74 z Kielc do Cedzyny w kierunku Lublina i Rzeszowa ma blisko 7 kilometrów (w granicach miasta - 2,7 km, poza granicami Kielc – 4,1 km). Przedsięwzięcie zakładało budowę węzła z tunelem w ciągu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej czyli drogi 74 pod Aleją Solidarności czyli pod drogą krajową 73. W ramach inwestycji powstała również nowa dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny. Cały wylot wschodni ma parametry drogi ekspresowej, dlatego nie przewidziano na tym odcinku jednopoziomowych skrzyżowań. W ramach inwestycji powstała między innymi kładka dla pieszych nad kielecką ulicą Świętokrzyską, wiadukt nad drogą S74 łączący ulicę Żniwną z Akademią Świętokrzyską, wiadukt w ciągu drogi 74 nad drogą powiatową do Woli Kopcowej, wiadukt w ciągu drogi gminnej stanowiącej dojazd do pól nad drogą 74, most na rzece Lubrzance i rondo w Cedzynie w miejscu włączenia nowego wylotu do istniejącej drogi nr74. Odcinek miejski wylotu wschodniego realizowany był w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, w ramach którego wyłoniony w jednym przetargu wykonawca wykonał projekt i zrealizował inwestycję. Odcinek pozamiejski był projektowany wcześniej przez biuro Transprojekt Warszawa. Przetarg na realizację inwestycji oraz zaprojektowanie odcinka miejskiego wygrało konsorcjum utworzone przez Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” Spółka z o.o. z Kielc, Mosty-Łódź S.A. oraz Fardub Consulting sp. z o.o. z Kielc za kwotę blisko 285 mln złotych. Umowę z wykonawcą podpisano 24 kwietnia 2009. Budowa wylotu wschodniego z Kielc trwała 30 miesięcy i zakończyła się w terminie.