I odcinek przejścia przez Legionowo oddany do ruchu.


Od dziś kierowcy jadący przez Legionowo mogą korzystać z dwóch jedni na odcinku pomiędzy obwodnicą Jabłonny a wiaduktem na torami PKP. Dzięki temu przedsięwzięciu poprawi się bezpieczeństwo, komfort jazdy oraz warunki życia mieszkańców.

 

Inwestycja polegała  na dostosowaniu parametrów drogi krajowej nr 61 do klasy G (ruchu głównego). Na prawie 1,5 km odcinku dobudowana została druga jezdnia z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz ograniczona została dostępność do drogi głównej poprzez budowę dróg dojazdowych. Przebudowane zostały skrzyżowania z ulicami :

- Sobieskiego na skrzyżowanie trójwlotowe z dostosowaniem istniejącej sygnalizacji świetlnej

- Sowińskiego/Zakopiańska na skrzyżowanie czterowlotowe z dostosowaniem istniejącej sygnalizacji świetlnej oraz skrętem w prawo w ul. Zakopiańską poprzez drogę dojazdową

- Jagiellońskiej / Sielankowej, gdzie zamknięty został wlot ul. Sielankowej i połączony z drogą dojazdową, na wlocie ul. Jagiellońskiej ograniczona została relacja jedynie do prawoskrętów plus wyjazd z ul. Jagiellońskiej w lewo oraz pozostawione zostało przejście dla pieszych przez DK 61
i  dostosowana została  istniejąca sygnalizacja świetlna.

Zastosowane zostały elementy bezpieczeństwa ruchu, takie jak wygrodzenia dla pieszych przy przejściach, słupki oddzielające pieszych i rowerzystów od pojazdów oraz stalowe  bariery ochronne.

W celu ochrony przed hałasem  przyległej zabudowy wybudowano  prawie 2 km ekranów akustycznych.

 

Parametry techniczne.

•             klasa techniczna drogi   G

•             prędkość projektowa    60 km/h

•             przekrój              2x2

•             szerokość pasa ruchu:   3,5 m na wprost, 3,0 m dla skrętów

•             kategoria ruchu               KR5 (ruch bardzo ciężki)

•             szerokość pasa dzielącego w krawężnikach: 2,0 - 2,1 m

•             bariery ochronne w pasie dzielącym

•             jezdnie dojazdowe jednokierunkowe o szerokości 3,5 m z mijankami alb

                dwukierunkowe o szerokości 5,0 m

•             obustronny chodnik                      szer. min 2,0 m

•             ścieżka rowerowa                          szer. 2,0 m po północno - zachodniej stronie drogi.

 

25.11.2011r.