Przedmiotem przedsięwzięcia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, z podziałem na dwie części (zadania) wymienione w p. II.1.1) niniejszego ogłoszenia. Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, budowie przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej S6 na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej oraz uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.
Podstawowym celem inwestycji jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Trójmiasta ze Szczecinem oraz odciążenie istniejącej Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta z ruchu tranzytowego, a także ustanowienie alternatywnej trasy przejazdu między miejscowościami aglomeracji trójmiejskiej. Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej stanowić będzie fragment całej drogi S6 przebiegającej z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. W wyniku wybudowania drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenie układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych, zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia oraz poprawę jakości obsługi ruchu.
Po zrealizowaniu projektowanej inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści ogólnospołeczne:
• stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego,
• odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6,
• ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego,
• wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia uciążliwości wypadków,
• poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu,
• zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne,
• rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej,
• usprawnienie dojazdu/wyjazdu z aglomeracji Trójmiejskiej oraz przejazdu tranzytowego przez aglomerację.
Część nr 1 (ZADANIE 1):
Początek Zadania 1 znajduje się ok. km 1+950.00 na połączeniu z odcinkiem „Budowy drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Lębork (wraz z Obwodnicą Lęborka) - Obwodnica Trójmiasta. Zadanie 4: odc. 4 w. Szemud (bez węzła) – w. Gdynia Wielki Kack (z węzłem)” w województwie pomorskim, powiecie kartuskim, gminie Żukowo. Odcinek ma ok. 15,65 km długości.
Koniec projektowanego odcinka Zadania 1 znajduje się na styku Zadania 1 i 2 ok. km 17+600 przed węzłem Żukowo (nie obejmuje węzła).
Przedmiotem przedsięwzięcia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła). Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, budowie ww. odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zakres projektowania i budowy obejmuje w szczególności:
• opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
• budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 15,65 km;
• budowę jednego węzła drogowego „Miszewo”;
• budowę obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie;
• przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
• budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
• budowa estakady nad linią kolejową nr 201 długości ok. 910m;
• budowę estakady nad istn. drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229 długości ok. 1240m;
• budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
• budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
• budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
• budowę oświetlenia drogowego;
• budowę kanalizacji teletechnicznej;
• budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
• realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
• budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
• przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych (w tym linii wysokich napięć 110kV, 200kV i 400kV);
• wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
• rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
• opracowanie dokumentacji powykonawczej;
• wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
• uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji;
• rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
• opracowanie dokumentacji powykonawczej;
• wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
• uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Część nr 2 (ZADANIE 2):
Początek Zadania 2 znajduje się na połączeniu z Zadaniem 1 przed węzłem Żukowo (Zadanie 2 obejmuje węzeł Żukowo). Koniec projektowanego odcinka Zadania 2 znajduje się za węzłem Gdańsk Południe (obejmuje przebudowę węzła).
Dodatkowo w skład Zadania 2 wchodzi obwodnica Żukowa – droga klasy GP – której początek znajduje się na połączeniu z drogą krajową nr 20 w Glinczu, natomiast koniec przewidziano na połączeniu z drogą krajową nr 7 w Lniskach.
Odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej ma długość ok. 15,1 km, natomiast obwodnica Żukowa posiada ok. 6,66 km długości. Odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej znajduje się w województwie pomorskim, powiecie kartuskim, gminie Żukowo i Kolbudy, a także w powiecie gdańskim, gminie Pruszcz Gdański, natomiast obwodnica Żukowa leży w całości w powiecie kartuskim, gminie Żukowo.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem). Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, budowie ww. odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zakres projektowania i budowy obejmuje w szczególności:
• opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
• budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 15,1 km;
• budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,66 km;
• budowę węzłów „Żukowo” oraz „Lublewo”;
• przebudowę węzła „Gdańsk Południe” na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
• budowę MOP kategorii I w Niestępowie – oddzielnie dla każdej jezdni;
• przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
• budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
• budowa estakady nad linią kolejową nr 229 długości ok. 570m w ciągu obwodnicy Żukowa;
• budowę estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
• budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
• budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
• budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
• budowę oświetlenia drogowego;
• budowę kanalizacji teletechnicznej;
• budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
• realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
• budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
• przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych (w tym linii wysokich napięć 110kV, 200kV i 400kV);
• wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
• rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
• opracowanie dokumentacji powykonawczej;
• wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
• uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Sposób i zakres przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej, kolidujących z projektowaną drogą krajową, należy uzgodnić z właścicielami sieci. Wcześniej należy uzyskać od właściwych gestorów sieci warunki techniczne na ich przebudowę, następnie uzyskać ich akceptację przez Zamawiającego.
Dla przedmiotowego zadania uzyskano prawomocną Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na parametrach drogi ekspresowej wraz z przebudową linii wysokiego napięcia w przebiegu wyznaczonym korytarzem wariantu IA OMT (Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej) + IA OŻ (Obwodnica Żukowa)”: decyzja nr RDOŚ-Gd-WOO.4200.4.2013.AT.53 z dnia 02.12.2014 r.
Dla zadania wykonane zostanie opracowanie pt. „Koncepcja Programowa budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej”, które zostanie przekazane Wykonawcy jako materiał wyjściowy do projektowania. W ramach ww. opracowania wykonana zostanie dokumentacja geologiczno – inżynierska, która będzie wiążąca dla Wykonawcy. |