Przedmiotem zamówienia jest:
„Kontynuacja projektu i budowy autostrady A-1 Stryków - węzeł „Tuszyn” na odcinku od km 295+850 do km 335+937,65 - Zadanie I odcinek od km 295+850 (od węzła „Stryków I” bez węzła) do km 310+000”.
ZAKRES ROBÓT:
Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
— wykonania prac projektowych związanych z: kontynuacją opracowywania istniejącej dokumentacji technicznej lub opracowaniem zmian w istniejącej dokumentacji technicznej lub w razie zaistnienia takiej konieczności wykonania nowej dokumentacji technicznej, odpowiadającej wymaganiom Zamawiającego określonym w niniejszym Programie Funkcjonalno – Użytkowym,
— wykonania prac projektowych związanych z: kontynuacją opracowywania istniejącej dokumentacji technicznej lub opracowaniem zmian w istniejącej dokumentacji technicznej lub w razie zaistnienia takiej konieczności wykonania nowej dokumentacji technicznej, odpowiadającym zaleceniom audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego (GDDKiA.OŁ.Z-2.ZP/409a/49/2013),
— uzyskania w imieniu i na rzecz Zamawiającego określonych prawem wszystkich niezbędnych ostatecznych decyzji administracyjnych, zgód, pozwoleń i innych dokumentów pozwalających na wykonanie robót budowlanych,
— kontynuacji budowy odcinka autostrady,
— kontynuacji budowy węzła autostradowego „Brzeziny”, uwzględniając zmiany opisane w niniejszym Programie Funkcjonalno – Użytkowym,
— kontynuacji budowy Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I wraz z budynkami toalet: „Skoszewy Wschód”, „Skoszewy Zachód”,
— wykonania dokumentacji projektowej służącej uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych związanych z rezygnacją z budowy Stacji Poboru Opłat (SPO) „Brzeziny”
— kontynuacji przebudowy istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą,
— kontynuacji budowy dróg dojazdowych/serwisowych (obsługujących tereny przyległe do autostrady),
— kontynuacji budowy przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na autostradę,
— kontynuacji budowy pasa technologicznego,
— kontynuacji budowy obiektów mostowych (wiaduktów autostradowych, wiaduktów drogowych, mostów autostradowych, mostów drogowych, przejść dla zwierząt) w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą,
— kontynuacji budowy pozostałych obiektów inżynierskich,
— kontynuacji budowy przepustów pod autostradą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
— kontynuacji budowy systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia oczyszczające),
— kontynuacji wykonania urządzeń ochrony środowiska takich jak: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno – naprowadzającym, zieleń ochronna, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, retencyjno – infiltracyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni autostrady, zbiorniki kompensacyjne dla płazów, uwzględniając zmiany opisane w niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym,
— kontynuacji budowy infrastruktury dla potrzeb obiektów przyautostradowych i zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: sieci energetycznych zasilających i oświetleniowych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i innych, uwzględniając zmiany opisane w niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym,
— kontynuacji przebudowy kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej (urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzenia melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych),
— kontynuacji budowy oświetlenia drogowego, uwzględniając zmiany opisane w niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym,
— kontynuacji budowy systemów: łączności autostradowej, zarządzania ruchem, gromadzenia danych statystycznych o ruchu, uwzględniając zmiany opisane w niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym,
— oznakowania autostrady i dróg związanych oraz wyposażenia w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie autostrady,
— wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich,
— oczyszczenia i udrożnienia istniejących urządzeń melioracyjnych, jeśli będzie to wymagane stosownymi decyzjami,
— po zakończeniu budowy do wykonania pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót i okresie usuwania wad,
— przywrócenia dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy,
— przywrócenia do stanu poprzedniego (w miarę istniejących możliwości) i naprawienia szkód powstałych w trakcie robót budowlanych na terenach, którymi GDDKiA dysponuje w ramach ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości ustalonych decyzja ZRID lub Wykonawca uzyskał prawo do czasowego zajęcia; odszkodowania za zmniejszenie wartości nieruchomości oraz zaspokojenie roszczeń wykupu nieruchomości w trybie art. 124 ust. 5 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami obciążają GDDKiA,
— wykonania wszelkich innych robót jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. |