Budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 obejmuje w szczególności:
1. Budowę odcinka drogi krajowej nr 15/25 długości około 18,9 km,
Główne parametry techniczne drogi:
klasa drogi – GP,
prędkość projektowa – 80 km/h,
obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś,
kategoria ruchu – KR5,
ilość jezdni – 2 po 2 pasy ruchu w każdym kierunku,
szerokość pasa ruchu – 3,50 m,
szerokość pobocza ziemnego – 1,5 m,
szerokość pasa dzielącego (bez opasek) – 4,00 m,
szerokość opasek wewnętrznych - 2x0,50 m,
pochylenie poprzeczne nawierzchni na prostej - 2,0%,
skrajnia pionowa - 4,70 m,
klasa obciążeń obiektów - A + Stanag 150,
2. Budowę węzłów drogowych „Latkowo”, „Jacewo” i „Tupadły”
3. Budowę obiektów inżynierskich (WO, MO, WD, PG, PZ) ,
4. Przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, budowę chłodników i zatok autobusowych,
5. Budowę wzdłuż obwodnicy dróg wewnętrznych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
6. Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej,
7. Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad, oświetlenia, ogrodzenia,
8. Budowa stacji pogodowych,
9. Budowę systemu odwodnienia, w tym rowy drogowe, zbiorniki retencyjno - infiltracyjne, kanalizacja deszczowa, drenaż, osadniki i separatory, przepompownie wód deszczowych, grodzie i zastawki,
10. Budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
11. Przebudowa cieków wodnych w tym kanału Smyrni oraz rowów i urządzeń melioracyjnych, oczyszczenie, udrożnienie i właściwe zabezpieczenie (odcięcie) istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego działania urządzeń melioracyjnych przejmujących wody z terenu i z pasa drogowego,
12. Usunięcie i nasadzenie drzew i krzewów oraz przeniesienie roślin objętych ochroną,
13. Budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in. sieci wodociągowej,
sieci solankowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci telekomunikacyjnej, sieci elektroenergetycznej wysokiego, średniego i niskiego napięcia, sieci gazowej wysokiego, średniego i niskiego ciśnienia związaną z likwidacją kolizji,
14. Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji,
15. Wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. ogrodzeń, wygrodzeń naprowadzających, przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych,
16. Rozbiórkę obiektów budowlanych,
17. Likwidację przejazdów kolejowych,
18. Likwidację i wykonanie otworu wiertniczego studziennego, ujmującego wodę podziemną z utworów czwartorzędowych na ujęciu komunalnym dla miasta Inowrocławia w Trzaskach,
19. Budowę i przebudowę innych obiektów i urządzeń wyżej nie wymienionych,
20. Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
21. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad,
22. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie,
23. Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu w szczególności oznakowania kierunkowego,
24. Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją,
25. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
26. Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia,
27. Opracowanie dokumentacji projektowej w tym:
a) dokonanie zmian (Raport oddziaływania na środowisko wraz ponowną ocena oddziaływania na środowisko oraz zmianą decyzji ZRID) w zakresie ekranów akustycznych na podstawie Analizy akustycznej opracowanej w listopadzie 2013 r.
b) Projekt Zamiennej Organizacji Ruchu w zakresie czasowego oznakowania na węźle Latkowo uwzgledniającego etapowanie robót, oraz oznakowania kierunkowego dla obwodnicy Inowrocławia, wraz z wszelkimi opiniami i zatwierdzeniem,
c) Projekt Stałej Organizacji Ruchu w zakresie oznakowania kierunkowego dla odcinka drogi krajowej przewidzianego do przekazania samorządom po wybudowaniu obwodnicy, wraz z wszelkimi opiniami i zatwierdzeniem, uwzgledniający zmianę przebiegu dróg krajowych,
d) Materiały niezbędne do zgłoszenia robót w zakresie remontu nawierzchni dróg na terenie miasta Inowrocławia przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania,
e) opracowanie koniecznych projektów wykonawczych branżowych, technologicznych, warsztatowych,
f) dokonanie ewentualnych zmian – rozwiązań projektowych przyjętych w Projekcie Budowlanym w zakresie opisanym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Zmiany te nie mogą powodować zmiany w Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
28.Opracowanie dokumentacji powykonawczej,
29.Złożenie kompletu dokumentów umożliwiających skuteczne wystąpienie Zamawiającego z wnioskiem o wydanie i otrzymanie decyzji Pozwolenie na Użytkowanie. |