Kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, pododcinek: obwodnica Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7 na parametrach trasy ekspresowej dł. ok. 25 km.
Obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, przebiega na kierunku północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim oraz przebiega przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko.
Trasa na całej swojej długości nie wykorzystuje istniejącego przebiegu DK nr 7.
W ramach inwestycji przewiduje się w szczególności:
Główne parametry techniczne drogi
klasa drogi – S,
prędkość projektowa – 100 km/h,
nośność – 115 kN/oś,
kategoria ruchu – KR6,
dostępność tylko w węzłach,
ilość jezdni – 2,
szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,
pas dzielący – 12 m
Zakres inwestycji obejmuje w szczególności: :
1.budowę odcinka drogi ekspresowej dwujezdniowej wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu,
2.budowę czterech węzłów: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów, Radom Południe.
3.budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
4.budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego,
5.budowę dróg technologicznych,
6.budowę obiektów inżynierskich,
7.budowę chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych,
8.budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
9.budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne),
10.budowę urządzeń ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej,
11.budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
12.przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej
13.budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
14.organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
15.wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
16.oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
17.wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad,
18.przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy w tym remont około 30km DK7 wraz z drogami zbiorczymi
19.wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
20.wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją.
21.zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
22.wycinka istniejącej zieleni,
23.zagospodarowanie terenu zielenią,
24.wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia,
25.opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji |