Od 28.12.2016 roku w okolicy nowo powstającego węzła Trzebnica (zadanie III) nastąpi zmiana organizacji ruchu, która będzie polegała na przełożeniu dotychczasowego ruchu na nowo wybudowany 1,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5.
Droga ekspresowa S5 przebiegać będzie w tym miejscu po śladzie obecnej drogi krajowej nr 5, ale poprowadzona zostanie po dwóch nowych wiaduktach: nad drogą powiatową do Trzebnicy i Węgrzynowa (nr 1343D) oraz nad drogą wojewódzką DW340. Po przełożeniu ruchu rozpocznie się rozbiórka starych wiaduktów. Pojawią się też nowe łącznice i dwa ronda. Oba wspomniane obiekty zastąpią istniejące, spełniając wymogi zakładane dla ruchu samochodowego po drodze ekspresowej o dwóch pasach w każdą stronę. Nowa droga przebiega tuż obok i równolegle do odcinka drogi krajowej nr 5, który zostanie zamknięty po przełożeniu ruchu. Nie wprowadzono też znaczących zmian w dotychczasowej organizacji ruchu - tak jak do tej pory kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy trasy prowadzące do i z Trzebnicy:
• jadący DK5 mogą zjeżdżać do Trzebnicy zjazdem od strony Będkowa (ul. Wrocławska), drogą powiatową 1345D (Marcinowo – Trzebnica, ul. Marcinowska) lub DK15 z wjazdem od strony Poznania (przez Nowy Dwór i następnie ul. Prusicką); tak samo kierowcy z Trzebnicy wjeżdżać będą na DK5;
• jadący DW340 od strony Obornik Śl. będą wjeżdżać na DK5 w kierunku Poznania tak jak do tej pory łącznicą przed wiaduktem i stamtąd kierować się wspomnianymi zjazdami do Trzebnicy.
Przypominamy, że od 21.12.2016r. wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu polegająca na przełożeniu ruchu na nową, ponad 5- kilometrową jezdnie na odcinku od Korzeńska do Węzła Żmigródek (zadanie I). Ruch odbywa się dwukierunkowo na jezdni lewej drogi ekspresowej S5.
Droga ekspresowa S5 połączy Dolny Śląsk z północną częścią Polski, a autostradę A4 z autostradą A2. Ułatwi transport dalekobieżny i odciąży sieć dróg lokalnych. Pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości.
Dolnośląski odcinek S5 (Korzeńsko – Wrocław) liczy ponad 48 kilometrów. Budowę trasy podzielono na trzy mniejsze zadania.
Zad. I od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700 - długość 14,942 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje BUDIMEX S.A./ STRABAG
Zad. II od km ok. 123+700 do km ok. 137+500 - długość 13,800 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje DRAGADOS S.A.
Zad. III od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) - długość 19,292 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje ASTALDI S.p.A
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.