Raport z prac na autostradzie A4
W minionym tygodniu na odcinku autostrady A4 w. Przemyśl – Korczowa zakończono wykonywanie: podbudowy z kruszywa i betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego WMS oraz warstwy ścieralnej SMA. Rozpoczęto także wykonywanie oznakowania poziomego.
Na odcinku w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Zachód, wykonawca wykonywał warstwę ścieralną SMA na DK4 oraz prowadził prace związane z zagęszczaniem i wzmacnianiem nasypów autostradowych.
Odcinek w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Zachód
W minionym tygodniu Wykonawca, w branży drogowej prowadził następujące roboty: profilowanie, zagęszczanie i wzmacnianie nasypu autostradowego oraz profilował i zagęszczał kruszywo łamane na podbudowę pomocniczą. Na drogach poprzecznych Wykonawca realizował roboty brukarskie (DP1521R, 1384R). Ponadto na DK4 wykonywano warstwę ścieralną z mieszanki SMA, na DW877 podbudowę zasadniczą, natomiast na DP1521R kontynuowano wykonywanie podbudowy pomocniczej.
Wykonawca na bieżąco prowadzi utrzymanie dróg technologicznych i systemu odwodnienia Placu Budowy.
W branży mostowej Wykonawca prowadził prace na 11 obiektach inżynierskich:
1. Obiekt WD-61 zbrojenie płyt przejściowych.
2. Obiekt WA-71 betonowanie płyt przejściowych.
3. Obiekt MA/PZ-72 przygotowanie powierzchni płyty pomostu pod izolacje.
4. Obiekt PG-71a wykonanie chudego betonu pod płytami przejściowymi.
5. Obiekt PZ-77a betonowanie płyt przejściowych.
6. Obiekt WA-3 układanie izolacji z papy pod chodnikami.
7. Obiekt WA-4 betonowanie płyt przejściowych na podporze B.
8. Obiekt WA-5 wzmocnienie strefy przejściowej przy podporze A.
9. Obiekt WA-8 zbrojenie ścianki zaplecznej jezdnia prawa podpora B.
10. Obiekt WD-10 zbrojenie płyt przejściowych.
11. Obiekt WA-12 wykonywanie umocnienia stożków przy podporze B.
Informacja o podwykonawcach:
STATUS |
LICZBA |
SUMA |
Zgłoszeni podwykonawcy |
77 |
83 |
Zgłoszeni dalsi podwykonawcy |
6 |
|
Zaakceptowani Podwykonawcy przez Zamawiającego |
71 |
75 |
Zaakceptowani dalsi podwykonawcy przez Zamawiającego |
4 |
|
Weryfikowane dokumenty |
1 |
1 |
Sumaryczna długość nasypów w ciągu głównym autostrady (bez obiektów inżynierskich) wynosi: 38,735 km. Na obecnym etapie wykonanych zostało 28,149 km nasypu drogowego (do poziomu góry robót ziemnych - GPRZ).
Asortyment |
Ilość planowana |
Ilość wykonana w tygodniu |
% wykonania robót |
|
Nasypy |
8 861 159 m³ |
6 581 760 m³ |
74,28 % |
|
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
1 597 989 m2 |
165 930 m2
|
10,39 % |
|
Podbudowa zasadnicza BA |
1 114 018 m2 |
90 057 m2 |
8,08 % |
|
Warstwa wiążąca z AC WMS |
1 442 953 m2 |
99 043 m2 |
6,86 % |
|
Warstwa ścieralna SMA |
1 435 903 m2 |
51 269 m2 |
3,57 % |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|||
11 z 78 |
||||
Przepusty drogowe |
Ilość przepustów wg projektu |
Ilość przebudowanych przepustów |
||
40 szt. |
40 szt. |
|||
Przebudowa kolizji |
Ilość kolizji wg projektu |
Ilość przebudowanych kolizji |
||
Kolizje energetyczne |
||||
59 |
58 |
|||
kolizji wod.-kan.-gaz |
||||
98 |
96 |
|||
kolizje teletechniczne |
||||
40 |
38 |
Postęp prac na węźle Jarosław Zachód
Obiekt A-12 |
Ilość robót planowana |
Ilość wykonana |
Kolumny Jet-grouting |
||
461 szt. |
461 szt. |
|
Zasypki przy obiekcie |
||
28000 m3 |
28000 m3 |
Odcinek w. Przemyśl – Korczowa
W ostatnim tygodniu odcinku autostrady pracowało średnio 209 pracowników fizycznych oraz 118 maszyn budowlanych. Kontynuowano pozostałe do wykonania prace w zakresie budowy kolejnych warstw nasypów na dojazdach do obiektów: WD-38, WD-39, WD-47. Na trasie głównej autostrady zakończono wykonywanie: podbudowy z kruszywa i betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego WMS, warstwy ścieralnej SMA. Ponadto realizowano również wykonywanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego na dojeździe do obiektu WD46 i WD41, układanie materacy gabionowych, montaż barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe, pobocza z kruszywa, układanie krawężników i korytek ściekowych, profilowanie i humusowanie skarp nasypów, umocnienia rowów oraz prowadzono prace związane z oświetleniem i odwodnieniem Autostrady.
W robotach mostowych: układano warstwę wiążącą z asfaltu lanego na obiekcie WA-53 oraz warstwę ścieralną SMA na obiektach WA-35,WA-52 i E-51 – jezdnia lewa, zabetonowano kapy chodnikowe na obiektach PZ-34 i WD-47 i wnękę dylatacyjną na obiekcie WA-53, zasypywano konstrukcję stalową wraz z wykonywaniem fasad kamiennych na obiekcie PZ-48, wykonywano rektyfikacje płyty ustroju nośnego na obiekcie E-51 oraz próbne obciążenie obiektów PZ-34 i WA-35. Na pozostałych obiektach wykonywano między innymi: zbrojenie kap chodnikowych, ściany oporowe z gruntu zbrojonego ViaWall, skarpowanie i umacnianie stożków kostką brukową wraz ze schodami skarpowymi, hydrofobizację powierzchni betonowych oraz montaż ekranów przeciwolśnieniowych, barier, kolektorów odwodnieniowych i dylatacji.
Informacja o podwykonawcach:
STATUS |
LICZBA |
SUMA |
Zgłoszeni podwykonawcy |
42 |
44 |
Zgłoszeni dalsi podwykonawcy |
2 |
|
Zaakceptowani Podwykonawcy przez Zamawiającego |
42 |
44 |
Zaakceptowani dalsi podwykonawcy przez Zamawiającego |
2 |
|
Weryfikowane dokumenty |
0 |
0 |
Asortyment |
Pozostała ilość |
Wykonanie narastająco robót |
Sekcja I i II |
||
Nasypy |
0 m³ |
2 864 105 m³ |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
0 m2 |
394 442 m2 |
Podbudowa zasadnicza |
0 m2 |
364 472 m2 |
Warstwa wiążąca |
0 m2 |
395 728 m2 |
Warstwa ścieralna (SMA) |
0 m2 |
380 720 m2 |
Warstwa ścieralna betonu cementowego (C35/40) |
0 m2 |
144 989 m2 |
Oznakowanie poziome - linie krawędziowe |
5,6 km |
15,4 km |
Oznakowanie poziome – linie segregacyjne |
21 km |
0 km |
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
16 z 21 |