viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2010

Z korpusu autostrady A1 Piekary Śląskie - Maciejów nie wykradano materiałów budowlanych

25-10-2010
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wykonane badania techniczne odcinka autostrady A1 Piekary Śląskie - Maciejów nie wykazały podstaw do stwierdzenia, że z korpusu budowanej autostrady A1 kradziony był wcześniej zabudowany materiał, który następnie miał być wykorzystywany do budowy autostrady, a ubytki miały być zastępowane materiałami gorszej jakości. Podkreślamy, że wykonane zgodnie z projektem wzmocnienia pod korpus autostradowy zapewniają bezpieczną eksploatację autostrady zgodnie z założeniami projektowymi. A1 Piekary Śląskie - Maciejów spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa.

Autostrada jest budowana zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami kontraktu, dokumentacją projektową oraz sztuką budowlaną. Każdy materiał wbudowany w autostradę został zatwierdzony przez nadzór. Dopuszczenie materiału do zastosowania wydawano po analizie dokumentów takich jak: atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, opinie ekologiczne dostarczone przez wykonawcę, wyniki badań laboratoryjnych wykonawcy, wyniki badań laboratoryjnych zamawiającego polegające na zatwierdzeniu do wbudowania danego materiału. Nadzór budowy stosował wszystkie wymagane procedury związane z kontrolą jakości.  Do wykonywania robót na budowie autostrady, w tym na przedmiotowym odcinku, zostały zatwierdzone materiały spełniające wymagania określone w Specyfikacji  Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Na etapie dopuszczania do zastosowania materiały zostały przebadane w Laboratorium GDDKiA. Uzyskano pozytywne wyniki badań. Nadzór na bieżąco kontrolował jakość wbudowanych materiałów. Dla dostarczanych na budowę materiałów masowych np. kruszyw, bieżąca weryfikacja jakości opierała się na wyrywkowej kontroli dokumentów przewozowych potwierdzających wydanie przez dostawcę materiału, na ocenie makroskopowej przeprowadzanej na budowie oraz na analizie wyników badań laboratoryjnych materiałów. Materiały wbudowane na przedmiotowym odcinku obejmowały kruszywa zastosowane w warstwach materaca wzmacniającego, geosyntetyki zastosowane w materacach oraz materiał nasypowy zastosowany do wymiany gruntu z hałdy. Ponadto informujemy, iż autostrada na tym obszarze przebiega w miejscach byłej i obecnej eksploatacji górniczej, co wymagało realizacji szeregu prac zabezpieczających. Cały obszar pod autostradą przebadano za pomocą georadarów  i wideokamer, aby zlokalizować i określić miejsca, gdzie mogą znajdować się pustki po eksploatacji górniczej. Wszystkie wykryte pustki zostały wypełnione lub górotwór odprężono za pomocą środków wybuchowych. Prace wykonano zgodnie z projektem, a ich celem jest wybudowanie bezpiecznej dla użytkowników autostrady, mimo tak trudnych warunków terenowych. Jedynymi miejscami wymagającymi stałej obserwacji są obszary zlokalizowane na tzw. „uskoku radzionkowskim”. W tym miejscu zastosowano unikatowy w skali światowej system, który powinien  z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem sygnalizować powstanie pod autostradą pustek i umożliwić ich likwidację przed ujawnieniem uszkodzeń na drodze. Powyższe fakty wskazują, iż budowana autostrada spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa, a korzystanie z niej nie będzie narażało kierowców na jakiekolwiek, nawet minimalne ryzyko. Dodatkowo w najbliższych tygodniach będą jeszcze trwały szczegółowe analizy jakości wbudowanych materiałów prowadzone przez Laboratorium Drogowe w Kielcach. Po ich zakończeniu opublikujemy wyniki, co pozwoli ostatecznie ocenić wstępnie ocenioną jakość pracy nadzoru.

W załączeniu publikujemy dokumenty potwierdzające jakość materiałów użytych do budowy autostrady.

ODCINEK PRÓBNY DOLOMIT 0-63

ODCINEK PRÓBNY DOLOMIT 31,5-63

ODCINEK PRÓBNY DOLOMIT O-31,5

ODCINEK PRÓBNY ŻUŻEL 0-31,5

badania płyta VSS - żużel - Dragados

badania kruszyw - żużle - Dragados

badanie kruszyw - dolomit 31,5-63 Dragados

badanie kruszyw - dolomit -GDDKiA Katowice

badanie kruszyw -łupek czarny-Dragados

badanie kruszywa - żużel GDDKiA Katowice

badanie kruszyw-dolomit 0-31,5 Dragados

badanie płyta stalową - kolumny kamienne - Dragados

badanie VSS dolomit 0-31,5 Dragados

badanie VSS dolomit 31,5-63

wniosek nr 157a

wniosek nr 157b

wniosek nr 361B

wniosek nr 412A

wniosek nr 602

wniosek nr 682

wniosek nr 712

13.10.2010