viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAInwestycje Zakończone

Budowa obwodnicy Karlina w ciągu drogi krajowej Nr 6

27-07-2005
Budowa jednojezdniowej obwodnicy Karlina w ciągu drogi krajowej Nr 6 Szczecin-Gdańsk od km 116+500 do km 121+500
Nazwa: Budowa jednojezdniowej obwodnicy Karlina w ciągu drogi krajowej Nr 6 Szczecin-Gdańsk od km 116+500 do km 121+500

Kontrakt Nr: 64

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowość: Karlino.

Opis:

  • cel i uzasadnienie projektu
      Przejście przez miasto Karlino było jednym z odcinków na którym droga krajowa nr 6 miała bardzo niskie parametry i przebiegała głównymi ulicami tworzącymi oś komunikacyjną tej miejscowości. Przejazd przez Karlino był bardzo utrudniony i niebezpieczny zarówno dla ruchu kołowego jak i dla pieszego głównie ze względu na kręty przebieg drogi o nienormatywnych promieniach łuków poziomych oraz z załamaniami trasy pod katem prostym w rejonie Placu Tysiąclecia. Zwarta zabudowa i zlokalizowane bezpośrednio przy jezdni chodniki również przyczyniły się do przeniesienia dużego ruchu tranzytowego na wybudowaną obwodnicę.

      Bezpośrednimi celami zadania było:
      • rozwiązanie problemu komunikacyjnego miasta wobec stale rosnącego tranzytu
      • korektę przebiegu trasy w planie ze względu na poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu

  • ogólny opis zadania

      Wybudowana obwodnica omija miasto po jego południowo-wschodniej stronie. Początek obwodnicy zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania z drogą publiczną nr 17164 Karlino-Sławoborze. Trasa przecina rzeki Parsętę i Radew, krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 163 oraz linią kolejową relacji Kołobrzeg-Białogard. Powiązanie jej z istniejącym układem drogowym nastąpiło za pomocą trzech jednopoziomowych skrzyżowań skanalizowanych. Pierwsze z nich, "SK1" w km 0+383,64 łączy drogę relacji Karlino - Sławoborze z drogą krajową nr 6 umożliwiającą wjazd do Karlina od strony zachodniej. To czterowlotowe skrzyżowanie wymagało budowy około 400 m dojazdów. Drugie, "SK2" w km 2+452,95 krzyżuje obwodnicę z drogą wojewódzką nr 163 i wymagało jej przebudowy na odcinku 468 m. Skrzyżowanie "SK3" w km 4+609,06 jest trójwylotowym połączeniem obwodnicy z drogą krajową nr 6 umożliwiającą wjazd do Karlina od strony wschodniej.

  • główne parametry techniczne

      droga główna
      - klasa drogi: "Gp"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - kategoria ruchu: KR 4
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - ilość jezdni: 1 jezdnia po 2 pasy ruchu
      - szerokość: 2 x 3,5 m jezdnia + 2 x 2,0 m pobocza umocnione + 2 x 0,75 (1,25) m pobocza gruntowe

      obiekty
      most M-1 nad rzeką Parsętą w km 1+108,75
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2 x 3,5 m jezdnia drogi głównej + 2 x 2,0 m pasy awaryjnego postoju
      - długość: 49,7 m
      - konstrukcja: trójprzęsłowa
      - posadowienie: ...

      wiadukt WD-2 nad drogą zbiorczą w km 1+380,00
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2 x 3,5 m jezdnia drogi głównej + 2 x 2,0 m pasy awaryjnego postoju
      - długość: 7,7 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa
      - posadowienie: ...

      wiadukt WD-3 nad linią kolejową w km 2+946,06
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2 x 3,5 m jezdnia drogi głównej + 2 x 2,0 m pasy awaryjnego postoju
      - długość: 51,6 m
      - konstrukcja: trójprzęsłowa
      - posadowienie: ...

      most M-4 nad rzeką Radzew w km 4+152,55
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 2 x 3,5 m jezdnia drogi głównej + 2 x 2,0 m pasy awaryjnego postoju
      - długość: 32,1 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa
      - posadowienie: ...

  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Ochrona przed hałasem
      Na budowanym odcinku nie zachodziła potrzeba budowy ekranów tłumiących hałas emitowany przez pojazdy.
      Odpady
      Wytworzone podczas prowadzenia prac odpady zostały zakwalifikowane jako inne niż niebezpieczne. Nie powodują one zagrożenia dla gleb i dla wód gruntowych.
      Szata roślinna
      Podstawowymi elementami ochrony środowiska w zakresie szaty roślinnej jest zieleń izolacyjna i uzupełniająca w postaci drzew liściastych i iglastych oraz rzędy krzewów. W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami nasadzonych zostało ... szt. drzew i ... szt. krzewów.
      Ścieki opadowe
      Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:
      - wykonanie odcinków nowej kanalizacji deszczowej,
      - wykonanie prefabrykowanych ścieków betonowych drogowych i skarpowych odprowadzających wodę do rowów,
      - budowę zespołów podczyszczania wód opadowych.
      Ochrona zwierząt
      W ramach zadania wybudowno przepusty ekologiczne rurowe śr. 100 cm dla przejścia zwierzyny drobnej.


    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego budową wynosi 5,3 km, w tym wbudowywane zostały 4 obiekty inżynierskie.

      Zakres robót wykonanych:

      Roboty przygotowawcze:
      - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych - 6,616 km
      - usunięcie drzew - 939 szt.
      - zdjęcie warstwy humusu gr od 10 do 10 cm - 127,0 tys. m3
      - rozbiórka elementów dróg - 3 282 m2
      - frezowanie - 1 361 m2

      Roboty elektroenergetyczne:
      - przebudowa linii energetycznych - 1 041 m
      - przebudowa linii teletechnicznych - 5 283 m
      - przebudowa sieci trakcyjnej PKP - 1 354 m
      - przebudowa linii nieatrakcyjnych PKP - 135 m

      Roboty ziemne:
      - wykopy - 51 406 m3
      - nasypy - 345 652 m3
      - wymiana gruntu - 31 488 m3

      Odwodnienie:
      - przepusty - 300 m
      - kanalizacja deszczowa - 1 217 m
      - zespoły oczyszczające złożone z separatorów, osadników i studni - 11 zestawów

      Podbudowy:
      - ułożenie geowłókniny separującej między warstwami konstrukcyjnymi - 8 840 m2
      - podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie - 71 595 m2
      - ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem - 74 023 m2
      - ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego wapnem - 3 328 m2
      - podbudowa z betonu asfaltowego - 67 065 m2
      - wyrównanie podbudowy betonem asfaltowym - 384 Mg

      Nawierzchnie:
      - warstwy wiążące - 67 601 m2
      - warstwy ścieralne - 64 464 m2

      Drogi zbiorcze i zjazdy:
      - zjazdy i drogi zbiorcze - 8 345 m2

      Roboty wykończeniowe:
      - umocnienie skarp i rowów przez humusowanie, obsianie i darniowanie - 70 764 m2
      - umocnienie rowów i ścieków elementami prefabrykowanymi - 8 869 m2
      - umocnienie skarp biowłókniną - 35 531 m2
      - umocnienie skarp elementami komórkowymi "GEOWEB" - 4 860 m2

      Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
      - oznakowanie poziome - 2 510 m2
      - znaki drogowe - 100 szt.
      - tablice informacyjne i drogowskazowe - 115 m2
      - słupki prowadzące - 323 szt.
      - bariery ochronne stalowe - 5 735 m
      - oświetlenie drogowe - latarnie - 134 szt.

      Obiekty mostowe:
      - most M-1 nad rzeką Parsętą
      - wiadukt WD-2 nad drogą zbiorczą
      - wiadukt WD-3 nad linią kolejową
      - most M-4 nad rzeką Radzew

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      TRANSPROJEKT GDAŃSKI Sp. z o.o.
      ul. Partyzantów 72B, 80-254 Gdańsk

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 26.09.2000 r.
      Termin zakończenia robót: ...
      Oddanie do ruchu: 19.07.2002 r.

    Zadanie Zadanie realizowała spółka Joint Venture:
      "DA/DROMEX Joint Venture Karlino By-Pass"
      Deutsche Asphalt GmbH
      An der Gehespitz 20B, 63263 Neu-Isenburg, Niemcy
      oraz
      DROMEX S.A.
      ul. Trojańska 7, 02-261 Warszawa

    Nadzór inwestorski pełniła firma:
      Lafrentz Polska Sp. z o.o.
      ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

    Finansowanie:
      Inwestycja była finansowana z budżetu państwa przy współudziale Pożyczki Banku Światowego (tzw. Drugi Projekt Drogowy Numer 4236-0-1 POL) zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju datowanej na 27 listopada 1997 roku.
      Inwestorem zadania była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.