viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAInwestycje Zakończone

Budowa obwodnicy miejscowości Sławno

25-08-2008

Nazwa: Budowa obwodnicy miejscowości Sławno w ciągu drogi krajowej nr 6

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie, miejscowość: Sławno

Opis:

  • stan istniejący
      Miasto Sławno jest najdalej na wschód wysuniętym miastem województwa zachodniopomorskiego, przez które przebiega droga krajowa Nr 6. Jest to podstawowy szlak komunikacyjny pomiędzy bliskimi aglomeracjami Słupska i Koszalina, oraz dalszymi Szczecina i Gdańska. Obecnie długość przejazdu przez główne ulice miasta charakteryzujące się małymi promieniami łuków poziomych wynosi 4,1 km. W ciągu tej drogi na terenie miasta Sławno występują dwa wiadukty kolejowe o zaniżonej skrajni (3,1 i 3,6 m) oraz most na rzece Moszczenicy stanowiący jedyne połączenie pomiędzy dwoma częściami miasta. Ponadto ze względu na brak zachowanej skrajni pod wiaduktami ruch pojazdów wielkogabarytowych odbywa się objazdem, bardzo utrudniając przejazd przez miasto.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość) oraz zły stan techniczny nie odpowiadają wymogom dzisiejszego ruchu drogowego. Nie spełniają również wymogów UE i NATO.
      Miasto Sławno poprzez ograniczenia transportowe traci, co roku na atrakcyjności inwestycyjnej, (mimo, iż posiada opracowane plany miejscowe na lokalizację strefy przemysłowej o obszarze ok. 80 ha, uzbrojonym we wszelkie elementy infrastruktury technicznej), co powoduje stopniową degradację istniejącego przemysłu i stopniowy upadek działających przedsiębiorstw.
      Budowa obwodnicy dla miasta Sławno spowoduje otwarcie nowych przestrzeni w kompleksach przemysłowych i otworzy miasto komunikacyjnie. Realizacja tego zamierzenia to jeden z pewnych sposobów na ożywienie gospodarki i rozwiązanie lokalnych problemów społecznych, jakim jest duże bezrobocie. Zwiększy się także atrakcyjność terenów inwestycyjnych położonych w części południowej miasta.
      Wyniesienie ruchu tranzytowego z głównej ulicy miasta Sławno na obwodnicę polepszy bezpieczeństwo ruchu, zmniejszając tym samym wypadkowość na ww. odcinku.

      Cel bezpośredni projektu:
        - rozwiązanie problemu komunikacyjnego miasta wobec stale rosnącego tranzytu
        - zapewnienie parametrów przejazdu pojazdów, bez obecnie istniejących ograniczeń tj. wiadukty kolejowe o zaniżonej skrajni 3,1m i 3,6 m oraz most na rzece Moszczenicy
        - trasa przejazdu ulegnie skróceniu o 1,3 km, a tym samym ulegnie skróceniu czas przejazdu
        - poprawa stanu nawierzchni oraz bezpieczeństwa ruchu kołowego
        - poprawa stanu środowiska poprzez zastosowanie ekranów akustycznych oraz urządzeń podczyszczających wodę spływającą z drogi
        - poprawa parametrów ruchu na drodze:
        • podniesienie nośności nawierzchni,
        • zwiększenie szerokości nawierzchni,
        • zwiększenie przepustowości drogi,
  • ogólny opis zadania

      Długość planowanej obwodnicy to 2,8 km. Inwestycja ta pociągnie za sobą wiele zmian w systemie komunikacyjnym miasta: budowę bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych, przebudowę skrzyżowań z ulicami Koszalińską, Gdańską, Polanowską, Mireckiego oraz budowę obiektów inżynierskich.
      Projektowana trasa rozpoczyna się w km roboczym 0+000 (km 180+800 drogi krajowej nr 6) na ul. Koszalińskiej a kończy w km roboczym 2+621 (km 184+648 drogi krajowej nr 6) na ul. Gdańskiej. W km 0+360 zaprojektowany został węzeł drogowy typu WB (półkoniczyna o ćwiartkach przyległych). Na drodze głównej wprowadzone zostaną dodatkowe pasy ruchu włączenia i wyłączenia. W rejonie węzła nastąpi korekta przebiegu ulicy Polanowskiej, a przejazd drogi wojewódzkiej nr 205 nastąpi nad drogą krajową nr 6. Zadanie obejmuje budowę dwóch mostów: w km 0+951 powstanie most na Kanale Miejskim oraz w km 1+630 most na rzece Wieprza. Wybudowane zostaną również: w km 1+369 przejazd drogowy Kąpielowa, w km 1+827 przejście dla pieszych Strzelnica oraz w km 2+275 przepust na Kanale Młyńskim. Zaprojektowane zostało także trójramienne skrzyżowanie skanalizowane w km 2+450.
      W ramach inwestycji przewidziano w km 183+534 istniejącej drogi krajowej nr 6 remont mostu nad rzeką Wieprza. Analiza stanu technicznego tego wybudowanego w 1945 roku mostu żelbetowego o konstrukcji belkowo - rusztowej z monolityczną płytą pomostu wskazała na konieczność jego remontu.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "G"
      - prędkość projektowa: 60 km/h
      - przewidywany ruch: KR 4
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN
      - szerokość jezdni: 7,0 m + obustronne opaski 2 x 0,50 m

      węzeł
      - typ węzła: WB
      - klasa drogi: "GP"
      - prędkość projektowa: 60 km/h
      - przewidywany ruch: KR 4
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN
      - szerokość jezdni: 7,0 m + obustronne opaski 2 x 0,50 m
      - łącznice: jednopasowe szerokości min. 5,0 m i dwupasowe szerokości min. 7,0 m

      obiekty
      wiadukt - węzeł Polanowska
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 8,5 m jezdnia drogi głównej + 1,25 m pas rozdziału + 2,5 m ścieżka rowerowa + 1,5 m chodnik
      - długość: 34 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa z belek prefabrykowanych sprężonych typu T z żelbetową płytą współpracującą
      - posadowienie: za pośrednictwem pali dużych średnic (1500 mm)

      most na kanale miejskim
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 7,0 m jezdnia drogi głównej + 1,6 m pas rozdziału + 4,5 m jezdnia drogi bocznej + 2 x 1,1 kapy chodnikowe
      - długość: 33 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa stalowa sześciodźwigarowa z żelbetową płytą współpracującą

      przejazd drogowy - ul. Kąpielowa
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 7,0 m jezdnia + 1,0 m i 2,0 m chodniki
      - długość: 11 m
      - konstrukcja: ramowy tunel żelbetowy

      most na rzece Wieprza
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 7,0 m jezdnia drogi głównej + 1,6 m pas rozdziału + 4,5 m jezdnia drogi bocznej + 2 x 1,1 kapy chodnikowe
      - długość: 31 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa stalowa sześciodźwigarowa z żelbetową płytą współpracującą

      przejście dla pieszych - Strzelnica
      - szerokość: 4,5 m
      - długość: 23 m
      - konstrukcja: stalowa typu Multi Plate MB-20

      przepust na kanale Młyńskim
      - długość: 25 m
      - konstrukcja: stalowa o średnicy 1500 mm

      drogi boczne
      - klasa drogi: "D"
      - prędkość projektowa: 30 km/h
      - przewidywany ruch: KR 1
      - szerokość jezdni: zmienna od 3,5 m do 6,0 m

      remontowany most nad rz. Wieprza
      - długość mostu: 31 m
      - konstrukcja: belkowo - rusztowa (4 belki ciągłe dwuprzęsłowe o zmiennej wysokości) z monolityczna płyta pomostu
      - szerokość: 6,90 m jezdnia + 2 x 1,25 m chodniki
  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Projektowane obejście drogowe nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla wód podziemnych ujmowanych studniami ujęć w miejscowości Sławno. Negatywne skutki projektu dla środowiska zostaną wyeliminowane na etapie realizacji projektu poprzez:
      - budowę separatorów w celu podczyszczania ścieków spływających z powierzchni dróg,
      - zastosowanie osłon terenu z zieleni izolacyjnej w celu ochrony przed negatywnym wpływem emisji spalin na jakość powietrza,
      - wykonanie ekranów akustycznych i stosowanie osłon terenu z zieleni izolacyjnej w celu ochrony przed uciążliwym oddziaływaniem hałasu.


    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego budową wynosi 2,8 km, w tym 2,6 km drogi głównej i budowa 6 obiektów oraz remont 1 istniejącego mostu.

      Zakres robót:
    • część drogowa
      - budowa drogi głównej o długości 2,6 km
      - budowa skrzyżowania skanalizowanego - trójramiennego
      - wykonanie ekranów akustycznych
      - korekta ul. Polanowskiej z przesunięciem jej w kierunku zachodnim
      - budowa oświetlenia drogowego
      - budowa odwodnienia - kanalizacja deszczowa wraz z przepustami

    • część mostowa
      - budowa węzła drogowego typu WB
      - budowa mostu przez Kanał Miejski
      - budowa mostu przez rzekę Wieprza
      - budowa przejazdu drogowego - ul Kąpielowa
      - budowa przepustu na Kanale Młyńskim
      - budowa przepustu dla pieszych
      - remont mostu nad rzeką Wieprza

    • część branżowa
      - przebudowa kablowych linii energetycznych
      - przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych
      - przebudowa podziemnych linii wodociągowych
      - przebudowa podziemnych linii gazowych

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Zakład Projektowania "DROMOST"
      ul. Limanowskiego 4/1, 60-743 Poznań

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 25.05.2005 r.
      Planowany termin zakończenia robót: 30.09.2006 r.

    Zadanie realizowane jest przez:
      BUDIMEX DROMEX S.A.
      ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa

    Nadzór inwestorski pełni firma:
      Laftentz Polska Sp. z o.o.
      ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

    Finansowanie:
      Inwestycja finansowana będzie w całości przez Budżet Państwa.